EEN BANK MET DE ALLERMOOISTE AANDELEN
De wereld zit middenin een financiële crisis en jij bent een bank. Sterker nog, jij wordt gezien als één van de slechtste banken (Libor).
Hoe kun je ervoor zorgen dat je weer de harten van mensen verovert? Door eerlijk te zijn in je communicatie. En te laten zien dat je nog steeds dichtbij staat.
De Rabobank is van oudsher een coöperatieve bank. Een bank zonder aandelen, maar wel met heel veel aandelen in de maatschappij. Dat heeft de bank laten zien: echte klantverhalen zijn de basis van het concept. Zo zien we wat klanten willen bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt.
Kortom: hoe we een aandeel in elkaar hebben.
Misschien overbodig te vermelden, maar in de campagne werden natuurlijk alleen echte verhalen met echte klanten getoond. Geen figuranten, geen script, alles was 100% echt.
Marco de Jong & Jurriaan Noij